Afgelopen week - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Jitske

20 Mei 2014 | Ghana, Cape Coast

Vorige week zijn Guido, Milou en Michelle mij komen opzoeken in Cape Coast. Het was wel echt fijn om weer mensen om je heen hebt die je ook echt kent. We hebben lekker genoten, het kasteel bezocht en ze hebben mijn slaap/werk plek gezien. Na drie dagen gingen ze weer terug naar Accra. Die vrijdag ben ik met Franzi naar Accra toe gegaan. Het was haar laatste weekend en dat moest gevierd worden. We zijn lekker uit gegaan twee dagen. De zaterdag hebben Guido, Milou, Michelle en Babette ook nog een drankje mee gedronken. Dat was ook weer gezellig. De volgende dag ging Franzi weer terug naar Cape Coast. Ik had gelukkig lekker vrij tot dinsdag en ben naar Guido en Milou gegaan. We zijn met zijn allen maar meteen naar het strand gegaan. Wat was het toch weer heet zeg. Daar op het strand kwamen we mensen tegen die Babette van Ghana kent. We hebben lekker met zijn allen uno gespeeld en wat gedronken. Wat bleek nou, we waren gewoon uno aan het spelen en biertjes aan het drinken met Kelly de Vries, dochter van Peter R. de Vries. Dat was wel echt een grappig idee!
De volgende dag zijn Milou, Michelle, Babette en Nikki met Kelly meegegaan om haar organisatie te zien en ben ik met Guido naar het oude engelse gedeelte van Accra gegaan. Helaas waren alle musea dicht. Allemaal behalve de vuurtoren. Die hebben we beklommen. Hij was 200 jaar oud bijna. En waarschijnlijk ook in die 200 jaar niet onderhouden. Er zaten diepe scheuren in het beton en het laatste trapje wat we op moesten zakte erg door. Maar eenmaal boven was het wel heel mooi. We zijn nog naar het haventje gegaan. Die stonk heel erg naar vis. Toen we het wel gezien hadden zijn we maar weer lekker terug naar het strand gegaan. Na een lange warme reis terug naar Cape Coast ben ik nu weer lekker thuis. Morgen begint school weer en dan is het nog maar anderhalf weekje voordat Sander er weer is!
p.s. de foto's komen er nog aan. Guido heeft mooie foto's gemaakt!

• 21 Mei 2014 - 16:22

Marijke Kloth:

Hai Jitske, zo te lezen heb je weer leuke dagen achter de rug, je vermaakt je wel he. In Nederland hebben we lekker weertje niet zo heet als bij jou gelukkig dat houden wij niet vol,fijn Jitske nog even he dan is Sander er hoop dat jullie een mooie tijd samen hebben geniet. Lieve gr.dikke knuffel van Marijke en jan.