oceaan avontuur - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu oceaan avontuur - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

oceaan avontuur

Blijf op de hoogte en volg Jitske

05 April 2014 | Ghana, Cape Coast

Hallo allemaal,
Er is vandaag iets gebeurd wat ik echt even met jullie wil delen!
Chelsea en ik dachten vandaag lekker te gaan zwemmen in de zee en een beetje te strandhangen. De eerste keer dat ik ging zwemmen was de stromingen al best sterk maar ik vond het wel een goede work-out. Nadat we geluncht hadden besloot ik nog een keertje in de zee te duiken. Maar dat ging toch niet zo goed dit keer. Ik was terug aan het zwemmen naar de kust maar dat lukte niet. In plaats daarvan dreef ik steeds verder weg! Ik kon staan maar de stroming zoog het zand onder mijn voeten vandaan zodat staan ook moeilijk werd. De golven werden steeds hoger en duwde mij onder water. Ik was aan het schreeuwen om hulp en aan het zwaaien met mijn armen maar niemand reageerde. Op dat moment dacht ik aan de man die eerder deze week verdronk in de oceaan en twee uur later dood op het strand terug werd gevonden. Ik begon te geloven dat ik ook zo zou eindigen. Ik kreeg steeds meer water binnen maar wonder boven wonder kwam ik een stukje dichter bij de kust. Ik schreeuwde nog een paar keer om hulp en toen kwam er gelukkig iemand. Een sterke, gespierde, grote en donkere ghanees trok me naar zich toe en tilde me op. Ik klampte me als een aap aan hem vast en hij droeg me naar het strand. Ik was gered en was zo gelukkig dat hij me gered had. Ik bedankte hem en liep trillend van spanning en angst naar Chelsea toe. Die voelde zich schuldig omdat ze me niet had gehoord. Maar dat maakte niet uit zei ik, ik was gered en was weer veilig op het land.
Voor mij dus even niet meer zwemmen in de zee in Cape Coast. Pootje baden is meer dan genoeg!
Tot snel weer!!!

  • 06 April 2014 - 16:09

    Henny:

    He die lieve Jitske
    Ik ben blij dat je gered bent en dat het allemaal goed is afgelopen pas alsjeblieft goed op je zelf en wees voor zichtig.
    Ik laat oma over je waken dus die is ook dicht bij je om je te helpen.
    Hier moest ik toch even op reageren.
    Tot gauw en heb een goede week .
    Guido en Miloe komen toch ook al gauw he ?
    Dikke knuffel je moedertje

  • 07 April 2014 - 22:07

    Tamara:

    Hoi lieve Jitske,
    Wat moet het eng zijn geweest dat je niet meer terug kon zwemmen!
    Gelukkig gaat t nu weer goed met je!!
    Ik ben trots op je, jullie verrichten echt prachtig werk.
    Veel plezier, succes en pas goed op jezelf.
    Dikke kus en veel liefs Bram, Caspar en Tamara

  • 13 April 2014 - 12:11

    Edith:

    Hallo Jitske,

    Heb net je verslagen gelezen en foto's gekeken, en ben weer helemaal bij.
    Het oceaan avontuur is gelukkig goed afgelopen, dat zal wel schrikken zijn geweest, doe maar niet meer zwemmen.
    Fijn dat alles verder goed gaat, en je nu een ander gastgezin hebt.
    Bedankt nog voor je leuke kaart, het was wel grappig wat je schreef.
    Hunk gaat al het plagen straks inhalen!!!!!
    Succes met alles wat er deze week weer op je pad komt, en binnenkort skypen we weer een keer, gezellig.
    Dag Jitske, en de groeten van hunk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Een reisdagboek om mij te volgen in Ghana.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10289

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: