week nummer 5 alweer! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu week nummer 5 alweer! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

week nummer 5 alweer!

Blijf op de hoogte en volg Jitske

04 April 2014 | Ghana, Cape Coast

Hallo allemaal,
Er is weer veel gebeurt deze week. We zijn gisteren verhuisd naar een nieuw gastgezin. (Chelsea en ik) En het is hier echt super super super leuk en gezellig. We hebben onze eigen badkamer en dakterras! En de familie is echt super lief en leuk. We hebben ook maar besloten om mijn vlechten eruit te halen. Dat lucht wel op moet ik zeggen! Maar niet getreurd, ik laat ze misschien eind mei opnieuw zetten :D Verder doe ik nu twee dagen in de week in de ochtend lepra kamp. Dat houd in dat ik met twee andere vrijwilligers de wonden doe verschonen van de mensen die daar leven. Zo heb ik zowel verpleging als onderwijs in mijn project. En het is toch wel duidelijk geworden dat ik onderwijs leuker vind hier. Op school is het nog steeds super leuk en na twee weken zijn de kinderen ook wel goed aan Chelsea en mij gewend. Ze luisteren echt super goed naar ons. Ondertussen krijgen wij les van Nana, de lerares van onze klas, in Fanti. De taal die ze hier spreken.
Vandaag hadden ze een voetbalwedstrijd van de special need school. En Chelsea en ik waren aanvoerders/keepers van het meisjesteam. En team nederland had natuurlijk gewonnen! Daarna zijn we gaan springtouwen. Dat ging ook nog verrassend goed. Maar ik was wel blij toen Anthony zei dat we weer naar binnen gingen want het was erg warm om te sporten.
Na school ben ik mijn visum gaan verlengen. Dat ging eigenlijk best heel goed. De mensen van het immigratie centrum zijn echt heel veel aardiger dan de vervelende mensen in Den Haag. Ik had een brief mee gekregen waarin stond dat ik mijn visum 1 maand wilde verlengen maar dat moeten er 2 zijn. Na uitgelegd te hebben dat ik een visum van 2 mei tot 15 juni nodig heb en dat dat meer dan 1 maand is, krabbelde de mevrouw die mij hielp de 1 door en maakte er een 2 van. Zo. Dat is geregeld zei ze, hahah. Over twee weken mag ik mijn paspoort met verlengd visum erin op komen halen. En over 1 weekje zijn mijn nieuwe jurkjes klaar. Het gaat allemaal super snel hier. Over 2 weken gaan Chelsea, Franzy en ik 1 week reizen en dan is het alweer bijna mei!!
Ik geef jullie alvast een voorproefje van de wedstrijd en het huis. Morgen komen er nog wat foto's van Chelsea en Anthony bij van de school en de demonstratie. Tot over een weekje weer :D

  • 04 April 2014 - 21:30

    Marijke Kloth :

    Hallo lieve Jitse

    Nou nou er zeker nog al wat gebeurd deze week,zo te lezen gaat het super met je, fijn hoor wist je dat je naar een ander gastgezin moest Jitse, ben je net gesetteld bij de een moet je weer naar de ander maar volgens mij vonden jullie dat niet erg het is er beter he,ben wel heel benieuwd naar de jurkjes hoor,die zullen daar wel heeeeel goedkoop zijn he???? Heel veel lieve gr. Knuffel van Marijke en jan

  • 04 April 2014 - 23:13

    Jose:

    Hoi lieve Jitske ,

    Wat is leuk om je verslagen te lezen en zo vanalles te horen wat je allemaal meemaakt. Fijn dat je in een leuk gastgezin logeert en wat maak je toch veel mee en zie je veel! Ik denk dat ook vooral het tussen de mensen en kindertjes daar zijn en de ervaringen met hen heel bijzonder is, naast alles wat je van het land ziet. Super!
    Nog bedankt voor je felicitatie met ons opa en oma worden van de kleine Ruben! Weer zo lief zo'n klein hummeltje! Wende en Nienke zijn ook heel lief voor hem.We zijn heel blij om dit weer te mogen meemaken!
    Jitske, we wensen nog een hele fijne tijd in Ghana en we vinden het echt heel goed van je dat je dit zo doet!
    Veel groetjes en liefs van Guus en Jose


  • 05 April 2014 - 23:22

    Jitske Dauwerse:

    Het eerste gastgezin behandelde Chelsea en mij heel slecht. Ze waren erg onbeleefd en schreeuwden naar ons dat we bijvoorbeeld de afwas moesten doen. En het zoontje heeft mijn ghana telefoon en zonnebril gestolen. Dus dat was wel reden genoeg om te verhuizen. En gelukkig is dit echt een leuk en lief gastgezin :)

  • 06 April 2014 - 16:03

    Henny:

    He die lieve Jitske

    We zijn weer thuis van een weekje Zeeland een super leuke tijd gehad samen.
    Weet je wie we erg miste was Spyki zo langs het strand komen de herrinneringen aan onze dwase hond weer terug.
    Wat een indruk met dat kasteel van de slavernij ,je maakt wat mee.
    En dan die krokodillen naast je eng hoor.
    Ik ben super trots wat jij daar allemaal doet en aan pakt ook het verzorgen van de wonden bij de melaatse kamp knap hoor want dat valt niet mee.
    En ik ben blij voor jullie dat jullie nu een fijn gast gezin hebben.
    Geniet er maar van.
    Vandaag opa's spulletjes verhuist naar Vaals en morgen halen we opa op om hem naar Vaals te brengen.
    Jitske geniet van je tijd en maak er iets moois van en ik ben super trots op je.
    Heel veel dikke knuffels je moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Een reisdagboek om mij te volgen in Ghana.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10304

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: