week 4 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg Jitske

26 Maart 2014 | Ghana, Cape Coast

Hallo allemaal,

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat heb geschreven en sommige mensen beginnen een beetje ongeduldig te worden, hahaha.
Het weekend is alweer voorbij en die was weer zeer geslaagd. We zijn naar Kumasi geweest. Wat was het daar mooi zeg! Een super mooi meer met bergen erbij wat me een beetje deed denken aan het meer in de franse alpen. Al waren deze bergen wel wat kleiner. We hebben op zondag een tocht op paarden gemaakt en zijn met de paarden in het meer geweest. Dat was echt super leuk om te doen. En zelfs na 9 jaar geen paard te hebben gereden lukte me het toch nog heel goed om erop te rijden. Na deze tocht en een frisse duik in het meer keerden we terug naar Cape Coast. Het is echt belachelijk hoe lang deze tripjes duren. Vaak is het gewoon 2 uur wachten totdat je überhaupt kunt vertrekken omdat ze moeten wachten tot het busje helemaal gevuld is. Maar het is het allemaal waard hoor!
Na het weekend hadden we op dinsdag de demonstratie met de special need school. Dit was echt super gaaf. De politie reed mee dus het was niet gevaarlijk om mee te doen. Er was een brass band en ik kreeg er helemaal kippenvel van. We zaten met alle kinderen in het busje naar Abbra, 10 minuten van de school, en terwijl we reden speelde de brass band allemaal muziek en zong de hele bus mee. Echt geweldig. Het demonstreren gaf hetzelfde gevoel. De muziek, het zingen en de manier waarop de kinderen allemaal heel trots deden lopen met hun spanborden in de lucht waarop de aandacht vragen voor gelijke rechten en dezelfde behandeling als ieder normaal mens. Na de demonstratie hadden de kinderen nog een dansje ingestudeerd wat ze op school opvoerden. In een woord geweldig dus.
Ik had die ochtend de eerste keer mijn kleren op de hand gewassen en ik was een beetje laat dus was ik mijn camera vergeten :( Maar het wassen ging wel goed. Ik ben echt trots op mezelf, hahah. We krijgen de foto's van de meester van onze klas. Dus geen zorgen ze zijn onderweg!
Dit weekend gaan we het kasteel van Cape Coast bekijken en lekker rustig aan doen. Dus tot over een weekje weer. Geniet van de foto's!

  • 26 Maart 2014 - 17:16

    Marijke Kloth :

    Hallo lieve Jitse, wat is het leuk om al die verslagjes te lezen van jou,en zo te lezen heb je het super naar je zin heel fijn hoor, na 9 jaar is het je toch weer gelukt om op het paard te blijven zitten, knap hoor maar vertel eens eerlijk Jitse ook de volgende dag geen pijn aan je zitvlak???? Ahaaaaa. En zo te lezen heb je toch al wat gezien he,en fijn dat die demonstratie vlekkeloos is verlopen hoop nu maar dat het ook wat uithaalt maar betwijfel dat.zulk soort landen hebben daar toch een andere mening over he,maar goed van jullie om er daar aandacht aan te geven,nou Jitse have fun en tot het volgende verslag knuffel Marijke en jan.ps.jan vraagt of het meevalt met het ongedierte.doeg

  • 26 Maart 2014 - 20:35

    Henny:

    He die lieve Jitske
    Dat heeft even geduurt hahahaha maar het ziet er weer leuk uit, geniet met je collega;s,
    Fijn dat de demonstratie goed is verlopen.
    Ik krijg zo bezoek dus ik hou het kort, morgen schrijf ik wat meer.
    Geniet vanavond met het afscheids feestje.
    Ik ben heel erg nieuwsgierig naar je jurkjes.
    Dikke kus je moedertje.

  • 29 Maart 2014 - 20:56

    Lotte:

    Hallo Jitske,
    Wat leuk dat ik je zo op een afstand kan volgen. Je maakt veel leuke dingen mee. Alleen dat van dat bloed afnemen in je hand vond ik wat minder. Wat een vlechtjes, daar moet je inderdaad wel lang voor gezeten hebben. Ik wens je nog heel veel succes en plezier. (Pas wel op voor de muggen!)
    Groetjesxx Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Een reisdagboek om mij te volgen in Ghana.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 10296

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: