eerste paar dagen alleen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu eerste paar dagen alleen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen alleen

Blijf op de hoogte en volg Jitske

04 Mei 2014 | Ghana, Cape Coast

Vrijdag heb ik na een heerlijk ontbijt afscheid moeten nemen van Chelsea. Dat was toch wel vreemd als je twee maanden een kamer met elkaar gedeeld hebt. We hebben in ieder geval elkaar beloofd om elkaar op te zoeken :) Het is nog steeds wel raar om alleen te gaan slapen zonder een praatje. Gelukkig is de familie extra lief voor me nu. De eerste dag heeft mijn gast moeder het eten gebracht naar mijn kamer en ik kreeg extra fruit bij het eten! Gisteren ben ik met de laatste overgebleven vrijwilligster gaan lunchen. Zo blijf je toch een beetje bezig. Ook heb ik nog met opa geskyped. Dat was wel echt fijn om hem nog even te zien en gesproken te hebben! 's Avonds vroeg de dochter van Millecent (gast moeder) of ik mee wilde naar de kerk. Vroeg in de ochtend heb ik mijn mooiste jurk aan getrokken en mijn haar mooi gemaakt. Iedereen ziet er hier altijd super mooi uit als ze naar de kerk gaan. En zo gingen we met z'n vijven, allemaal op z'n paas best, naar de kerk. Ze hebben hier zelfs speciale kerk diensten voor kinderen. Ze leren daar op een leuke en spelende manier de bijbel. De kerk is hier echt heel kleurrijk door alle kleren. Iedereen danst en zingt. Ik herkende zelfs een liedje alleen was de tekst natuurlijk in fanti in plaats van nederlands. Het is hier ook veel interactiever. De pastoor loopt door de kerk rond en vraagt aan de mensen wat hun mening is. En natuurlijk word er hier heel veel AMEN geroepen. Na de kerk zijn Angela, Pické, Nana en ik ons gaan omkleden voor het zwembad. We hebben lekker in het water gehangen en gespeeld tot een uur of half vijf. Toen we terug thuis kwamen na een gratis taxiritje hadden ze de kokosnoot boom gesnoeid en lagen er enorm veel kokosnoten op de grond. Natuurlijk lustte ik dat wel en dronken en aten we met zijn allen wat kokosnoten leeg. Na een welverdiend pindasoepje met rijstballen was mijn dag alweer om. Op deze manier kom ik mijn laatste vier weken wel door!
Tot het volgende verhaaltje maar weer :)

  • 05 Mei 2014 - 09:22

    Marijke Kloth:

    Lieve Jitske, zo de laatste 4weken zijn ingegaan wat gaat die tijd toch snel he,en ja jammer Jitske dat je nu alleen op de kamer bent,maar zo te lezen heb je super liever gastouders fijn.Wat leuk dat je met opa hebt geskypt wat moet dat voor je opa een ervaring zijn geweest he jij zo ver weg en toch dichtbij op beeld super Jitske,nog even en dan komt Sander jou kant op om de laatste 14dagen samen door te brengen,lieve Jitske een dikke zoen vanuit Amstenrade pas goed op jezelf. Marijke en jan

  • 05 Mei 2014 - 22:10

    Edith :

    Hoi Jitske,

    Je laatste verslag heb ik net gelezen, het zal wel wennen zijn nu je alleen bent.
    Maar je zult je denk ik niet gauw vervelen, getuige je reisverslagen.
    Jitske zullen we morgen skypen, ik heb al wat afgesproken met Sander, dus als jij tijd hebt dan kunnen we weer even gezellig kletsen.
    Hopelijk tot morgen,
    Groetjes Edith



  • 07 Mei 2014 - 12:01

    Jan:

    Hallo Jitske.
    Alleen en toch samen. Je hebt het getroffen met je gastgezin.
    Opa heeft het ook geweldig gevonden dat hij je heeft gezien op skype. Hij vergeet wel eens wat de laatste tijd, maar dat heeft zo'n indruk op hem gemaakt dat hij er weer iedere keer op terug komt. De dag na het skypen hebben we weer ingelogged en hebben de foto's van deze site laten zien. De computer hebben we op zijn televisie aangesloten, zodat hij groot beeld had. Ook hier heeft hij van genoten.
    Je bent nu al ruim 2 maanden in Ghana en ik merk dat je je weg goed hebt gevonden. Geniet ervan maar blijf allert op onverwachte situaties. Nog even en dan komt Sander. Maak ook daar een leuke tijd van.
    Dikke kus, Jan

  • 08 Mei 2014 - 08:57

    Hunk:

    Hoi Jitske,

    Gezellig dat skypen van afgelopen dinsdag. Nog even vol houden meid en dan kun je terugkijken op een ervaring die ze je niet meer af kunnen nemen. Als ik jouw verhaal zo lees van die kerkdienst denk ik terug aan de periode dat ik misdienaar was, dat ging heel wat strenger als wat jij daar meegemaakt hebt. Jouw Kokos-drankje is ook zo'n verhaal, ik heb maanden kokosbrood gegeten totdat ik er zo misselijk van werd dat ik alleen al van de geur van kokos over mijn nek ga.

    Ik ga vandaag skype op mijn tablet installeren zodat we binnenkort weer bij kunnen kletsen.

    Groetjes, Hunk

  • 11 Mei 2014 - 12:22

    Monique:

    Hoi Jitske,

    We vinden het erg leuk om je verhalen te lezen. Kunnen we ook nog even nagenieten. Je maakt veel mee daar van kerkdienst tot varkens op het strand. Het is een reis om nooit meer te vergeten. Alleen je zee avontuur vond ik een beetje eng. Pas dus ook deze laatste weken goed op jezelf. Maar jou kennende komt dat wel goed. Je krijgt van iedereen hier de groetjes en een dikke knuffel. Maak er ook samen met Sander een leuke tijd van.
    Groetjes Ron en Monique.

  • 13 Mei 2014 - 18:46

    Marijke Kloth:

    Lieve Jitske, wil je toch even een hart onder de riem steken wat betreft je opa,gecondoleerd hoor,vervelend dat je net nu niemand op de kamer hebt maar hoorde van je ouders dat er bekenden in de buurt zijn en jullie het weekend naar accra gaan,een hele dikke knuffel Jitske hou je taai nog even en dan is Sander er ook lieve gr.van jan en Marijke.

  • 14 Mei 2014 - 16:55

    Henny:

    He die lieve schat van me

    Voel je je al wat beter niet zo moe meer.Ik wil je laten weten dat ik erg trots op je ben.
    De kaart van opa is aan gekomen en de mevr. van Mok zal hem morgen voor lezen in het crematorium.
    Jitske ik ben blij dat Sander al snel naar je toe komt en dat Miloe en Guido net op dit moment daar zijn kunnen zij jou even steunen.
    Maak er nog een paar mooie weken van en geniet vooral van deze ervaringen en tijd.
    Laat je nog een s wat nieuwe foto"s zien of maak je er niet zo veel meer .
    Dat zou jammer zijn vooral als straks een mooi foto boek laten maken.
    Lieve schat een dikke knuffel en xxxx je moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Een reisdagboek om mij te volgen in Ghana.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10291

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: