Weekend Ada Foah - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu Weekend Ada Foah - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

Weekend Ada Foah

Blijf op de hoogte en volg Jitske

13 April 2014 | Ghana, Ada Fua

Dit weekend zijn we naar Ada Fua gegaan. Dat is een mooie plaats waar de volta rivier in de atlantische oceaan komt. De plek waar we verbleven lag precies ertussen in. Dus aan de ene kant van je slaap hutje had je de volta rivier en aan de andere kant de oceaan. Maar voordat we daar waren op zaterdag zijn we op vrijdag naar Accra gegaan. Toen we 's middags daar aankwamen zijn we door het grote winkelcentrum gelopen. Als je alle donkere mensen (obibini's) weg zou denken is het net een westers winkelcentrum. Toen we wat zijn gaan eten zijn we amerikaanse mensen tegen gekomen. Daar hebben we wat mee geklets en afgesproken dat we ze 's avonds weer zouden ontmoeten om uit te gaan. Die mensen waren heel rijk en hebben ons de hele avond getrakteerd op drank en we hadden onze privé auto. Die trouwens ook heel lux was! Wat een verademing na al die trotro's hier. En in die luxe auto hadden ze hele leuke
ghana muziek die ik nu ook heb gekregen op cd. Hahaha. Kortom een super avond dus.
Die ochtend daarna hadden we een beetje moeite met opstaan dus zijn we maar gaan ontbijten met pizza! Daarna zijn we op weg gegaan naar Ada Fua. Na lekker in het meer gezwommen te hebben en gezond en geslapen was die dag ook alweer om.
Vandaag kwam er een storm onze kant op en dachten we dat shoppen in Accra een goede optie was. Eenmaal in de boot naar de trotro's begon het enorm hard te regenen. Dus toen we bij de bus waren was alles nat en doorweekt. Maar het was een hele ervaring. Ook de reis terug naar Accra. Want de bus ging onderweg kapot. Maar we hebben het gehaald. En na twee en een half uur reizen zijn we weer veilig en wel terug :)

• 14 April 2014 - 13:46

Jan:

Hallo Jitske. Het is fijn te lezen dat je daar met je mede vrijwilligers je draai hebt gevonden. Het leggen van contacten gaat jullie ook goed af en het gemak om eventjes een paar honderd kilometer te reizen om een leuk weekend te hebben is toch anders dan dat je gewend bent. Geniet er van en blijf alert op onverwachte gebeurtenissen. Dikke kus, Jan

• 17 April 2014 - 13:15

Marijke Kloth:

Hallo lieve Jitse,wat maak je toch een hoop mee daar in het verre Chana,wat heb je elke keer weer leuke geschreven stukjes die wij met plezier lezen,en jullie het toch elke keer weer presteren om er ongeschonden uit te komen alleen dat is al een hele prestatie,en dat hondje ja kan mij voorstellen dat de kinderen het heel leuk vinden wat een leuke foto,s. Lieve Jitse tot het volgende verslag pas goed op elkaar en jezelf, dikke kus van Marijke en jan

• 19 April 2014 - 18:27

Henny:

Lieve Jitske
    Wat fijn weer een leuk weekend achter de rug en weer een leuke ervaring rijker.
    Pas goed op je zelf en dan op naar de grote reis a.s.zondag.
    Lieverd geniet er van .
    Dikke knuffel je moedertje