eerste dagen in cape coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu eerste dagen in cape coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Jitske Dauwerse - WaarBenJij.nu

eerste dagen in cape coast

Blijf op de hoogte en volg Jitske

06 Maart 2014 | Ghana, Cape Coast

Hallo allemaal,

De eerste dagen zitten erop. Het hostel was een beetje een ramp, maar daarom is het gastgezin des te beter. Op de weg van Accra naar Cape Coast zijn we met het hele busje gezegend. Dat was wel heel apart. De man die voor ons ging bidden was echt zoals je verwacht in Afrika. Wat een energie komt daaruit zeg. En ze geven hier geld aan een pastoor als ze dat willen. Het hoeft hier dus niet zoals in Nederland.
Mijn eerste echte dag in Cape Coast verliep ook goed. Het is vandaag 57 jaar geleden dat Ghana onafhankelijk werd en dat wordt op scholen gevierd met wedstrijden. Ze marcheren dan als soldaten in hun schoolpakjes en iedereen klapt heel veel voor ze. Helaas ben ik mijn fotocamera vergeten dus geen foto's vandaag. Ondertussen gaat het zelf zorgen voor een taxi mij al aardig goed af. Morgen weer een nieuwe dag om het uit te proberen. Wij komen dan ook met alle vrijwilligers bij elkaar om wat te drinken etc. Ik laat jullie weer wat weten na het weekend.
O ja, het heeft vandaag flink geregend, heerlijk verkoelend was dat. Het is nu de warmste maand van het jaar en dat merk je ook wel echt. Een stap zetten staat bijna gelijk aan 1 liter vocht wat je verliest :O Dus de verkoelende regen was wel heel erg fijn. Ze gaan er hier dan ook meteen voor dansen en er wordt flink getrommeld. Dat was echt een leuk gezicht.

Tot over een paar dagen weer!

• 07 Maart 2014 - 14:09

Edith:

Hallo Jitske

Fijn dat alles goed is verlopen, de reis, en je aankomst bij je gastgezin.
    Er zal wel heel wat op je afkomen, met alle nieuwe dingen die je meemaakt, maar natuurlijk we spannend.
    Het was erg leuk je verslagje te lezen, en Henk en ik kijken al uit naar de foto's.
    Veel succes met alles, en we gaan een keer skypen samen met Sander, afgesproken?
    Groetjes, Edith

• 08 Maart 2014 - 19:03

Ron En Monique:

Beste Jitske,

Leuk om je eerste verslag te lezen. Wij wensen jou uiteraard een goed verblijf toe. Wij zullen je reisverhalen blijven volgen. Vergeet je camera niet te vaak, want wij willen wel foto's zien.

Ron en Monique

• 09 Maart 2014 - 19:09

Jitske Dauwerse:

Hallo Edith,

Vandaag komen de eerste foto's eraan!!! We gaan zeker snel een keer skypen. Als jullie dat installeren op de computer hoeft dat niet altijd met Sander erbij. Hij zal het jullie wel uitleggen.

Groetjes van mij :)

• 10 Maart 2014 - 16:57

Henny:

He die lieve Jitske
    Fijn om te horen met dit verslag dat je je vermaakt.
    Vandaag je eerste werk dag in het weeshuis, ik ben benieuwd wat voor mooie verhalen en foto's je daar van hebt.
    Jitske maak er een lueke tijd van en geniet van iedere ervaring die je iedere dag kado krijgt.
    De foto's die nu geplaatst hebt zijn van het klimmen in de bomen?
    Het is inderdaad hoog maar het is je gelukt.
    Dit is een ries die je misschien maar een keer in je leven mag mee maken, dus geniet met volle teugen , wij hangen aan je lippen om het volgende verhaal te horen en de volgende foto's te zien.
    Lieverd woensdag skype we weer en horen dan van je.
    Ik volg je iedere dag op deze site en kan ik stiekum met je mee genieten.

Jitske een hele dikke knuffel en xxxx je moedertje

• 11 Maart 2014 - 10:32

Jan:

Hallo Jitske.
    Mooie foto's. Geweldig als je zo over de bomen kunt uitkijken. Lijkt me een geweldige ervaring.
    Ik ben ook benieuwd hoe het werken daar gaat. Hoe de kinderen reageren. Wat je allemaal kan en mag doen. Natuurlijk moet je genieten van je verblijf, maar het is ook belangrijk dat je dadelijk een koffer vol ervaring mee naar huis kan nemen.
    Geen last meer van een warme huid??
    Groetjes en XXXX. Jan

• 12 Maart 2014 - 23:00

Thea Wundernk:

leuk dat het je zo goed bevalt,geniet maar lekker.groetjes Hans en Thea.

• 12 Maart 2014 - 23:16

Jose :

Hoi lieve Jitske,

Wat leuk om je ervaringen te lezen!! Geweldig dat je dit nu doet, wat een ervaring,
    Wij wensen je een hele mooie tijd in Ghana! Geniet ervan!

Veel liefs van Guus en Jose